torsdag 14 juni 2012

Produktiv dag

Idag skulle vi egentligen åkt ut till landet för att hämta hem lite babyprylar, som vi planerat länge nu och även skjutit upp förut. Det blev inget denna gång heller. Jag skulle tycka det vore skönt att ha det överstökat då båda var lediga idag, men vi skjuter ännu en gång upp det till efter midsommar.

Idag har vi istället hämtat bilen på verkstan och storhandlat. Skönt att ha så mycket mat hemma nu. Annars har jag idag sovit ett par timmar på sängen efter frukost och en timme på soffan ikväll. Väldigt behövligt! Vi skulle hämta 2 mattor på kemtvätten lite längre bort, vi gick dit och tillbaka, vilket är ca 500 meter. Efter det hade jag så ont i ryggen och var så slutkörd att jag somna som en knubbad säl på soffan.

Har även satt upp en lampa i hallen, ätit glass med jordgubbar och hunnit måla några lager på spjälsängen.
Imorn ska jag satsa på att LÄSA, och måla lite kanske, inget annat!

Har så jävulskt ont när jag sover i höfterna. Om jag ligger på vänster sida en timme så vaknar jag av att jag har så ont så jag måste vända mig, vilket är ett stort och jobbigt projekt. Men smärtan i den friade höften går inte över för det. 1 timme senare har jag minst lika ont i högra höften och så fortsätter det hela natten, för att inte tala om smärtan/tyngden mellan bena när jag ska gå upp på toa....hua...nätterna är inte min bästa vän längre! Vår säng har ju pajjat med, så nu ligger vi på våra resårbottnar på golvet vilket inte är så bra då de lutar konstigt. Men på lördag blir det en sväng till IKEA för att köpa ny sängram, längtar!!

Imorn vandrar vi in i vecka 35!!!!  =)=)

Klicka på bilderna för att se de i större storlek!

Testade Babybjörnen idag, Pingvinen fick som vanligt ställa upp som provbaby! <3

Vårt nyinköpya babyskydd från BeSafe!

Vagnen som bara står och väntar nu =)

Snyggaste vagnen i stan får jag väl lov att säga!

Sittvagnen till lite senare.

Sittvagnen.

Babyskyddet är så gulligt, det ser ut som en liten puppa!

5 kommentarer:

  1. Lider med dig =( Jag hade också sådär ont på nätterna så jag vet vad du menar. Jag är ju dessutom magsovare vilket inte underlättade... Det som lärde mig gjorde minst ont för egen del var att palla upp med massor av kuddar från svanken och sedan högre och högre mot huvudet så att jag typ halvsatt i sängen. Hoppas att du hittar något som gör det lite drägligare för dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också en magsovare :/ men har precis lärt mig att sova på sidorna, då kommer istället detta *suck*. Men jag försöker prova med kuddar lite överallt, men det är svårt att få det att funka ändå. Men vissa gånger jag sover så gör det inte ont alls, oj vad skönt det är och man kan ligga hela dagen. :)
      Kram

      Radera
  2. Vi har också den modellen på Emmaljungas vagn. Den är super! Liggdelen är stor och bra så man kan använda den länge. Sittdelen har vi just nu och den är också jättebra :)
    Lycka till med allt. Det är en resa som förändrar livet! :D

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde skriva att det var från mig!
      Kramar från Mia och Elwira :)

      Radera
    2. Ahh vad skönt att höra!! jag tror vi kommer trivas jätte bra med vagnen. Tänk när man får ta sin första promenad =)
      Kramar

      Radera