onsdag 6 juni 2012

Barnvagnen!!


Sist jag skrev var jag till barnmorskan och berättade allt. Fick en läkartid till imorn. Annars såg allt bra ut, följer kurvan exakt på strecket. Hjärtats hjärta slår i ca 150 slag per minut vilket är bra.

I helgen var jag och syster till Gävle och hälsade på mormor som äntligen gått med på att flytta in på ett äldreboende. Hon verkar trivas mycket bra och man såg att hon hade fått tillbaka lite lust och liv, vilket var superskönt! Det blev en kort helgvisit, regnet öste såklart ner precis hela tiden från fredagen till söndagen. Det som var extremt jobbigt var att ta bussen från Brynäs där mormor nu bor till stan där vi bodde hos moster. Annars har jag passat på att sova och ta det lugnt. Det var så mysigt att somna på lördagskvällen till porlande regn utanför det öppna fönstret och bara känna sig ledig för en gångskull.



Mormor och jag
Mormor och syster



Sist vi var hos barnmorskan lyckades vi även spela in älsklingens hjärtljud <3<3<3
Ljudet kommer igång efter ett tag..




Jag har jobbat måndag och tisdag, måndagen var ok, satt på utbildning hela dagen så det vart ingen stress = inga extrema sammandragningar, men det var rätt tufft att sitta en hel dag också. I tisdags jobbade jag 05.30-13.30, vilket var ett tag sen så även fast jag sovit i många timmar på natten så var jag så trött på jobbet så att jag somnade till hela tiden. Inte ens smärtor i magen eller ryggen kunde hålla mig vaken. Tillslut stod jag inte ut, jag frågade chefen om jag fick gå och vila en timme och det gick bra som tur var. Efter detta var det bara 2 timmar kvar och jag mådde mycket bättre. Imorse skulle jag jobbat 6.00-14.00. Min rygg strejkade totalt så jag bestämde mig för att det fick räcka, sjukanmälde mig. Imorn ska jag ju till läkaren så får vi se vad han/hon säger. Idag har jag mest sovit, gjort lite saker som att lagt ner klänningar i en flyttkartong då hela vår garderob rasat samman. Det tog ca 10 min, jag hade så ont efter detta så jag nästan grina, la mig ner och tillslut släppte det.

Igår efter jobbet när jag vilat en stund så åkte vi och hämtade den efterlängtade vagnen <3<3<3 samt en snabbis till Barkarby för att köpa lite bebissängkläder, kudde och täcke. När vi köpte vagnen så blev vi erbjudna att köpa ett babyskydd till bilen för halva priset så det gjorde vi såklart. Vi valde ett av de billigaste men den ställningen fanns inte hemma så försäljaren tog en av de dyrare modellerna och satte ner den i pris, hehe så det var snällt. Sedan var vi över 10.000 kr så då fick vi ett presentkort på ytterliggare 1000 kr som vi köpte lite saker för till hjärtat. Så nu står vagnen här i hallen och bara väntar.



Vi har en hel del saker kvar att fixa och köpa, ska skriva en lista så man vet mer säkert.

Imorn åker vi på den allra sista resan innan hjärtat kommer. Till västkusten på Tomas kusins bröllop, på Bohus Malmön. Det ska bli kul, men skulle vara skönt att ha med sig en rullstol haha, nä jag får försöka va med på så mycket jag orkar och sitta och vila mycket. Vi är borta hela helgen, ska bli skönt att komma bort, hoppas bara på fint väder. Vi tar med oss lite grejjer som journaler och så ifall att....men jag tror inte det, men man vet ju aldrig. Tomas farbror som kommer är även barnläkare haha..

Ska bli skönt att äntligen få träffa en läkare imorn iaf!!




1 kommentar:

  1. Åhhh va häftigt det var med hjärtljudet. Puss !
    Mamma

    SvaraRadera