torsdag 3 maj 2012

Ge mig styrka!

Japp så var man stenförkyld då....var till jobbet både i måndags och igår (ledig tisdag) men igår så sa kroppen ifrån på skarpen. När jag blir förkyld så sätter det sig på luftrören och jag får akut astmatisk bronkit då jag har astma. Förutom att jag var tvungen att ta mig fram och tillbaka in till stan för att träffa företagsläkaren som osannolikt konstaterade att jag var förkyld så har jag bara sovit. Men det är svårt när det rinner, sticker och kliar i hela ansiktet och huvudet samtidigt. Vi fick ju självklart en släng av allergin också på köpet. Då jag inte får/kan ligga på rygg så är det väldigt svårt att hitta en bra ställning så inte snoret rinner. Febriga svettiga drömmar och typiska liggsår. Tillslut går det inte längre, då måste man gå upp och ojja sig, snyta sig, nysa minst 5 gånger så det känns som hela bröstet har exploderat och ojja sig lite till. Jag vill göra så mycket men har ingen ork.....Ledig till helgen med, vilket är jäkligt typiskt, då försvinner den med...

Men i början av veckan och förra veckan fick vi en hel del gjort. I söndags kom vår efterlängtade soffa till oss efter många om och men. När vi klockan 22.00 skulle montera ihop den tillsammans då detta var den enda tiden som vi träffades (Tomas skulle börja jobba klockan 04.00) så visar det sig att:
  • Det finns inga hål för att skruva fast fötterna på soffan.
  • På divandelen finns det hål, men de är för stora för skruvarna.
  • Det saknas en mutter enligt beskrivningen som är allt annat än opedagogisk.
  • Det finns fler hål i soffan än vad det finns fastanordningar.
  • Dessutom har vi fått fel ben.
Så nu står shabraket här i vår lilla lägenhet och tar upp plats. Vi ringde till Em möbler där vi köpt den och skrev ett argt mail. Vi har legat på dom som attan så nu ska en transportfirma höra av sig och komma hit och försöka montera upp skiten, om det inte går så tar de den med sig så får vi en ny i nästa vecka då de snabbbeställt en. Vi har väntat i 2 veckor på denna. Ringde och fick detta lovat igår, ringde idag men transportfirman har fortfarande inte hört av sig....luktar os!














I tisdags när jag var ledig och mådde relativt bra så satte jag äntligen igång med målandet som jag velat i flera månader. Det är viktigt att ta sig tid till att göra något man tycker är kul emellanåt också. Målar om några bordsben i vitt till ett gammalt vardagsrumsbord som var farmor och farfars. Sedan min sekretär behövde också ett rejält lyft. Så småningom blir även spjälsängen vit med, då den är beige/brun idag.



Förra veckan så var vi på NK och inhandlade lite nya lyxlakan från Gant i Egyptisk bomull. Eller det var Tomas som köpte det till oss i födelsedagspresent :) Gick väl på ca 3000:- Men snyggt och gosigt blev det!



Sist men absolut inte minst så var jag på stan häromdagen och skulle kolla på mammakläder på HM. Hittade inga men kom hem med en blå lös klänning från en annan butik och en liten present till hjärtat! Då vi har varit så duktiga och jobbat fast vi vart sjuka :) Jag kunde verkligen inte låta bli denna, då det är så passande till hjärtats namn som vi har, ni som vet förstår säkert ;) Klockrent säger jag bara!! <3








2 kommentarer:

  1. Ser ut som rävar som leker, ska han heta Foxy ? ;) eller e det nåt mer vanligt , spännande .avslöjar du det längre fram?
    Sabinapina

    SvaraRadera
  2. Ja det är rävar som leker, hehe nej inte Foxy :)
    Mer från en saga :)
    Kommer avslöja sen..

    SvaraRadera