onsdag 9 maj 2012

MVC koll!

Idag var jag och hjärtat till MVC, Tomas kunde desvärre inte följa med då han jobbade. Jag fick åter höra på hjärtat och Else som min barnmorska heter mätte magen och tog prover - allt såg toppen ut! Kunde inte varit bättre sa hon. Han rörde sig lite under besöket vilket var kul :) jag hade inte gått upp någonting sen sist. På hela graviditeten så har jag bara gått upp ca 5 kg, vilket jag tycker är lite. Andra tycker jag ska vara glad för det, och det ska jag väl, men det känns konstigt. Visst, jag hade en rejäl mage innan men jag känner mig så sjukt mycket tyngre.

Härligt att allt var i sin ordning iallafall!

Då jag fick ett sms om att min vattengympa var inställd så gick jag omkring lite i Solna centrum. Köpte mig en bok som Bagarebebis rekommenderat, den heter Att föda och är en barnmorskans berättelse och tankar om förlossningen och det som händer efteråt. Mycket tips och fakta om vad som egentligen händer under en förlossning. Tror det kan vara skönt att få läsa lite om såhär innan.




Svängde även förbi Panduro för ett litet projekt som jag tänkt ta mig an :)
Nån som kan gissa vad jag planerar att skapa??




Redan onsdag.... i övermorgon så går vi in i vecka 30, ännu en milstolpe att passera. Helt sjukt att 3/4 av graviditeten nu gått, bara 1/4 del kvar. I och för sig så börjar jag bli rätt trött på denna magen och kroppens alla krämpor, även fast jag haft tur och ej fått gå igenom så många. I början av veckan så var vi äntligen till Babyexperten och köpte vår skötbädd som vi sett ut för länge sen. Hittade även lite kläder, 5 delar för 100 kr, perfekt!! Köpte även hjärtats första nappflaska :)

Haha kan knappt sitta här med datorn i knät, har armarna lite över magen, men de hoppar till hela tiden som små popcorn då hjärtat rör sig och sparkar. Nä nu ska jag fortsätta måla lite och sen lägga mig och läsa min nya bok =)



 

9 kommentarer:

  1. Härligt att höra att allt är som det ska. Jag längtar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är helt otroligt, längtar också mer och mer för varje dag :)

      Radera
  2. Håller med Annika :)

    Och var glad att du inte gått upp mer än så länge, det kommer. Så länge du ligger inom kurvan och din bm inte säger något ska du inte oroa dig.

    Kram
    Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag är glad för det, kanske lättare att gå ner sen. Jag följer kurvan exakt på strecket :)

      Kram!

      Radera
  3. Hoppas du gillar boken, jag tror det hjälper att förstå vad som händer i kroppen under förlossningen, då kanske man inte blir så rädd när det gör ont.
    Ska du göra en drömfångare?? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar än så länge vara super bra, verkligen beskrivande och med massa empatiska råd, det gillar jag! Rolig ibland också :) Ska ju gå profylaxen sen med, men ser detta som ett bra kompliment.

      Hehe nej ingen drömfångare, nåt till bebben ;)

      Radera
  4. Tror det blir en så där mojäng som hänger över vaggan/vagnen med saker som hjärtat kan titta på...mobil heter det visst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har alldeles rätt, så kul att ha något personligt =)

      Radera
  5. "Att Föda" är jättebra :)

    SvaraRadera