lördag 26 maj 2012

Our Blue Pearl!!

Sitter på jobbet, ca en och en halv timme kvar nu....köpte med mig lite godis och läsk för det här är sista lördagen som jag jobbar!! Imorn söndag blir ett tuffare pass, så efter det på måndag kommer jag vara relativt lycklig. Ska nu bara ta mig igenom 16 arbetspass till fram till den 28 juni, vilket innebär att jag har rätt mycket ledigt emellanåt, thank god!

Vi gick in i vecka 32 i fredags (igår) och hjärtat rör sig extremt mycket nu, han ligger med huvet upp under mitt högra revben varje eftermiddag/kväll. Jag har så korta armar så det blir lite omständigt att skriva på tangentbordet hihi... idag och flera andra dagar så ser det ut som hela magen rör sig super snabbt fram och tillbaka, precis som om han springer från sida till sida på nolltid. Det gör han ju inte men det ser så roligt ut. Åh varje gång när jag hinner ta fram iphonen för att filma så slutar han ju såklart :)

Hjärtats lilla kusin fyllde igår 2 veckor borta i Malaysia, tiden har gått så fort! De skickade en hälsning i veckan med ett jätte fint bildspel med musik. Jag blev helt till mig och satte på mig lurar för att se det på jobbet. Det skulle jag aldrig ha gjort, tårarna bara forsade! Så känslosamt och vackert.... går inte att beskriva den lyckan de förmedlade!

I veckan vart jag äntligen även av med min lägenhet som jag hyrt ut i flera år, då jag bott i Malmö och hos Tomas. Gick i vinst med ca 300.000. Känns som man har vunnit på lotto lite, ja menar, jag har ju inte gjort nåt speciellt för att förtjäna dessa pengar då jag köpte den förra året till ett lågt marknadspris. Världens kap med andra ord! Så i torsdags hämtade vi vår första bil, jag och Tomas som vi köpt för en del av dessa pengar. Äntligen, säger jag bara, äntligen har vi en bil, vi kan ta oss vart vi vill, när vi vill utan att trassla med bussar, tåg och passa tider. Friheten är enorm i jämförelse med förut och ...bilen....The Blue Pearl....är så sjukt snygg!!

The

Blue


Pearl!!

2 kommentarer:

  1. Inte långt kvar nu vännen, spännande!!

    Skönt med bil, det gör såklart allting mycket enklare :)

    Tack för fina ord, det värmer.

    Massor av kramar!

    SvaraRadera
  2. nej nu börjar det närma sig =) Vi längtar sååå till midsommar, båda har fått ledigt hela helgen :)
    Kramar

    SvaraRadera