lördag 7 april 2012

Intåg i vecka 25..

Både jag och Tomas har varit lediga idag, vilket händer typ 1 gång per kvartal! Så vi har varit på IKEA och köpt lite nya lakan, galgar, blommor och sånt som behövs. Använde mitt presentkort som jag fick av hans föräldrar i 30 årspresent.

Sen har vi bara tagit det kolugnt när vi kom hem, Tomas tittade på hockeyn och jag passade på att vila lite. Börjar bli tungt att bära på hjärtat. Sedan vart det tacos och grönsaksdipp som efterrätt. Vi kollade på polisskolan 4 och 5 som gick på tv och samtidigt låg jag på alla fyra och tejpade upp vardagsrumsgolvet. Vi håller på att kolla efter en ny soffa, en divan och har fastnat för Zero från Em möbler. Men vi har ett begränsat utrymme längs med väggen mellan fönstren. Men om man tejpar längs med golvet så kan man få en bättre överblick om hur det skulle kunna se ut. Men nu har vi bestämt oss! :) Vi ska ha den, superskön och mysig hörnsoffa med divan, se bild nedan.

Igår gick jag in i vecka 25 :) Jag har 4 stycken olika gravidappar på telefonen som jag får notiser från varje vecka. Men alla säger lite olika om längd, vikt och vad som händer runt denna tid. Vilken är mest pålitligast tro??
Nu är han iaf ca 33 cm från huvud till häl och väger ca 700 gram. Han suger på tummen på riktigt och kan få tag i sina fötter och knäppa händerna. Han ser mer ut som en lite bebis proportionerligt och bygger hela tiden på sitt underhudsfett. Näsborrarna börjar öppna sig och min livmoder har ungefär storleken av en fotboll. Nu börjar vikten av regelbunden extra vila bli viktig för mamman och gravidsymptomen gör sig mer och mer påminda igen som ryggont, kramp, foglossning, växtvärk etc. Om ens partner lägger örat mot magen så kan han kanske höra barnets hjärta som slår dubbelt så fort som mammans, men tålamod krävs.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar