torsdag 19 april 2012

Härlig nattvila!!

Inatt fick jag äntligen sova bra, det var inte igår alltså. Vaknade imorse i en så bekväm ställning. Vart lite rädd att magen var borta då jag tydligen låg på den. Men efter frukosten satte hjärtat igång igen, men jag visste det hela tiden, han är där. Men vad skönt det var att äntligen få en bra och utvilande natt!!

Nu ska jag bara jobba till 22 ikväll och sedan imorgon 11-16 sen är det ledig helg! Tomas fyller år på lördag så innan han måste till jobbet klockan 14 så kommer nästan hela tjocka släkten hem till oss på tårta. Min syster fyllde år igår och på söndag fyller Tomas syster och min mormor år. Dessutom så fyller ju Tomas tvillingbror i Malaysia även år på lördag. Många paket blir det!

På söndag ska vi även ut och äta med Tomas familj för att fira de två syskonen som bor i Sverige. Får dock inte bli så sent då jag börjar jobba 05.30 både på måndag och tisdag. Två tidiga dagar i rad är inte bra för min sömndruckna tunga gravida kropp, hua...

Idag hade hjärtat en riktig uppvisning när jag var hos läkaren, magen studsade fram och tillbaka, den nästan vibrerade haha, komiskt!

Annars just nu så är det fruktansvärt jobbigt med deklarationen för Trollskimmer, jag fattar inte hur jag ska fylla i den! Och någon dyr revisor har vi inte råd med då vi är relativt nystartade med ytterst lite kapital. Ska få lite hjälp av Tomas systers pojkvän på söndag, hoppas verkligen han kan hjälpa mig, om han lyckas lätta mitt hjärta över detta så ska han fan få nåt för det!! Jag vill bara kunna lägga detta bakom mig och lägga min energi och fokus på annat just nu!

Jo just det, igår bokade vi in oss på en profylaxkurs. Vi ska gå tre kvällar i maj i gamla stan på Annas Profylax. Ska bli riktigt kul och spännande. Tror det är jätte nyttigt att få lära sig de bästa tipsen och råden inför sin första förlossning. Speciellt för Tomas också, att han får veta på vilket sätt han bäst kan hjälpa och stötta mig när jag ligger där och krystar :)

Den 16 maj ska vi även på en amningskurs på MVC, ska också bli kul och spännande!


Annas Profylax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar