tisdag 10 april 2012

Närkontakt!!

Sitter på jobbet vid datorn och har ena handen över magen. Plötsligt känner jag något under min handflata, något knöligt som sticker ut. Blir så överraskad att jag tjoar högt så till och med chefen tittar upp mot mig. Det måste ha varit ett knä, en hand eller en liten fot. Guuud vilken konstig känsla!! Jag fick verkligen närkontakt med min lilla älskling, min son!! Jag tog på honom, jag kände hans rörelse i min hand. Mäktigt!! Sedan kunde han inte ligga stilla, min mage började bölja sig fram och tillbaka, och jag kunde se små små utbuktningar lite här och var. Jag började må lite illa av det hela men var ändå överlycklig över att äntligen få se på miraklet, som nu även kunde visa sig under huden.

Kunde knappt fortsätta att koncentrera mig på jobbet.....nu har han lugnat sig lite men då och då bökar han till det ordentligt och jag kan se hans rörelser igen och igen....kan knappt vänta tills jag kommer hem till Tomas så att han också får se =D

Så lycklig, kan knappt hålla tillbaka tårarna....

Vet inte om denna är riktig, men tänk er känslan!

4 kommentarer:

  1. Visst är det underbart! Helt fantastisk känsla! :) Det har blivit mer och mer som du beskriver under de senaste veckorna, så man sitter konstant med handen på magen kan jag säga :)

    SvaraRadera
  2. Haha ja det är jätte härligt! Inatt var det dock nästan lite jobbigt, då jag inte kunde sova. Men han håller på precis hela tiden. Fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Guuuuuud va gulligt!!!!!!! Puss

    SvaraRadera
  4. Ah. :) Men det kan verkligen kännas som på den där bilden ibland tycker jag! Det är svårt att avgöra vad det är man känner, men det räcker att veta att det är en bebis för att man ska bli lycklig, eller hur?
    /Ulrika

    SvaraRadera