torsdag 5 april 2012

Vattengympa :)

Nu var det ett tag sedan jag skrev...har faktiskt inte haft tid eller så mycket lust heller för den delen. Men jag fortsätter väl då, ser ju att det är över 700 sidvisningar, så nåt vettigt skriver jag väl :)

Förra onsdagen var det detta som gällde:
Något jag varmt rekommenderar, oavsett om du är gravid eller inte. Det är så mysigt och samtidigr bra för kroppen. Lite svårt att hålla balansen men grymt kul med alla redskap man fick leka med. Hjärtat verkade också tycka om det då han sparkade under vattnet vilket var härligt att känna.
Jag försöker röra på mig så mycket som möjligt genom att gå till och från tåget m.m. Sedan har vi Nintendo Wii fit och sports hemma som är kul, men man finner aldrig någon riktig tid, det är så mycket annat hela tiden så fort man inte jobbar.
Nu är det påsklov från vattengympan denna vecka vilket är lite typiskt, men det ska bli kul nästa onsdag igen! Dyrt var det inte heller för 10 gånger, då man kan använda friskvårdschecken från jobbet. :)

Den senaste veckan har flutit på med mest arbete, arbete, arbete....jo vi var lediga i helgen och bjöd hem ett par vänner och berättade den glada nyheten, då de inte visste ännu. De har en dotter på två år i juli, så det kommer skilja nästan exakt två år mellan barnen. Vi fick verkligen prata av oss och de kom med så bra tips och råd till oss!

Idag var jag och hämtade vår andra gratis babybox från Apoteksgruppen. Det var inte lika mycket i som den vi fick från Pampers men lite braiga saker iaf. Napparna som lyser i mörkret gillar jag :) Å sen att Tomas får nåt att läsa med i ämnet!

Hjärtat sparkar och har sig nästan hela dagarna och nu kan även Tomas känna och det är så mysigt!! Igår kände jag honom verkligen vertikalt i magen, typ som om han sträckte på sig, han börjar bli stor och stark.

Det börjar bli dax att anmäla sig till en profylax kurs nu också. Imorgon går jag in i vecka 25!! Det har gått väldigt fort mellan vecka 20-25, det känns som det är fredag hela tiden :)

Nästa vecka blir det äntligen tid för vårt andra barnmorskebesök, som vi väääntat!! Ska bli intressant och se hur mycket jag gått upp i vikt, om alla värdena är normala och bra och om hon kan känna hur han ligger.





Avslutar dagens inlägg med två magbilder :)

Vecka 23+6
Does my shoes match??




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar