lördag 24 mars 2012

Baby shower!?

Igår kväll genomgick jag graviditetens hittills värsta skede...vilade ett par timmar på eftermiddagen och vaknade sedan med mensvärken from hell! Trodde jag skulle avlida! Jag svor som en borstbindare och frät om vartannat här hemma, tur att Tomas inte var hemma, eller egentligen skulle jag verkligen ha behövt honom hemma igår. Alvedon har aldrig bitit på min mensvärk, det enda som hjälper är ipren, men det får man ju inte ta...

Jag lyckades göra iordning mat och nästan slängde i mig den då jag längtade så pass efter en varm dusch. Bad till alla gudar som finns om att alvedonen jag tagit skulle hjälpa...Efter ca 1 timmes varm dusch så pallade jag inte längre utan gick och la mig. Men kunde inte sova pga värken, dessutom knackade migränen på dörren....

Idag är det inte lika farligt som gårdagen, men värken sitter i :( Måste köpa en sån där vetekudde, vill ju inte gärna använda den elektroniska värmedynan, tycker nog inte hjärtat är så skönt.

Idag har jag övningskört med pappa i Upplands Väsby. Det gick sådär....bröt ihop på en statoilmack. No further comment.

Nu till ämnet i dagens inlägg...Baby shower.... är sjukt sugen på att anordna en sådan...MEN....
enligt traditionen så ska ju en av mammans väninnor styra upp det och inte en själv, det är ju lite som en möhippa. Sedan är jag rädd för att folk ska tro att jag gör det bara för att få en massa presenter...
Visst det är ju alltid trevligt med presenter, men anledningen är ju främst för att jag tycker och alltid har tyckt att det är sjukt kul med olika slags tillställningar, allt från temafester till olika slags bjudningar med galna upptåg. Sedan är det ju för att man ska få chansen att träffa alla sina tjejkompisar dels de med barn och de utan för att just prata om BARN och utbyta erfarenheter, tankar och tips. Thats why you s...

Många av mina vänner vet inte heller om att jag går i väntans tider, och jag som älskar att överraska, vore det inte dunderkul att överraska dessa med en babyshowerinbjudan??? Vad tycker ni???

Fatta vad kul att få pynta och planera till en sådanhär, kanske inte riktigt så här mycket då, men ändå :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar