tisdag 27 mars 2012

Vaggan :)

Hörrni, nu får ni börja kommentera, snart 500 besökare...nåt kan ni väl skriva :)

Hjärtat bökar runt som mest när jag som nu sitter på jobbet, får nästan dåligt samvete för att jag sitter stilla nästan ihopvikt. Försöker räta på mig så fort han säger ifrån. Har blivit så van nu med att han rör sig därinne så ibland tänker jag inte ens på vad det är som rör sig därinne, glömmer liksom bort det. Tror det är vanligt hunger-kurr ibland. Hmm för bortskämd med bebisrörelser?? Nej, vissa dagar så tycker jag det är ytterst lite.

Denna vaggan ska vi få låna av Tomas föräldrar, som både han, hans bror, hans syster och kusiner legat i (har jag rätt?). Den är superfin :) precis en sådan jag vill ha med vit rotting med tyg upptill som går ned åt bägge sidorna (vad det nu heter). Har alltid velat haft vaggan som jag och min syster och våra kusiner legat i. En vit rotting med gul/vitt tyg och volanger. Men den har tydligen gått sönder så den är slängd :(

Men den här blir nog jätte bra!
Gammal diabild.

Vill också börja "boa". Men vi bor bara på 69 kvadrat med 2 rum just nu som vi dessutom ganska nyligen flyttat till. Vi ville ha en 3:a men hade inte råd i det området som vi ville bo i så det blev en 2:a igen. Får se hur länge vi blir här, men hjärtat måste ju få ett eget rum så småningom såklart!

Men blir lite avis på alla som fixar ordning sina bebisrum och målar, tapetserar och inreder. Jag får nöja mig med att fixa allt det andra :)

Vi har en gammal spjälsäng sen som står på landet som jag och syster min sov i, den ska jag ta hem och rusta upp lite, kanske måla om då den är typ beige/gul. Sen har vi bestämt oss för en skötbädd nu. Då vi har en "bräda" på tvättmaskinen och torktumlaren så behöver vi inget skötbord. Denna ska det bli:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar