fredag 23 mars 2012

Magen säger nej!

Det är inte många som har kommenterat min nya roliga bebiströja på jobbet inte :( var är humorn i detta land?? Eller är folk så pass fega så de inte vågar?? Trist!

Det har varit väldigt hektiska dagar den senaste veckan. Jobba 14-22, hem, försöka varva ner, kanske äta nåt lätt, sova, upp till jobbet igen till 9. Dagen efter 6-14 sen hem till Jenny och göra en stor beställning av blommor till en begravning. Hem till 22.30, upp dagen efter till Jenny igen vid 9 och fortsätta med blommorna, klar ca 14.30. Jag och min vän Jenny har ett företag ihop, hon är florist och jag är trädgårdsingenjör) (www.trollskimmer.se) Kvällen innan detta bröt jag ihop när jag kom hem, vilket jag gör i mer eller mindre grad nästan varje dag pga alla hormoner och måsten. Men denna dagen och kvällen hade varit tuff, både fysiskt med magen och psykisk med stress. Kunde inte stå upp långa stunder utan att behöva sätta mig och vila,mycket böjningar vilket påfrestade magen mycket denna dag. Jag antar att det var den underliggande stressen, jag var kolugn men allt runt om gjorde mig nervös. Jenny har en 11 månaders dotter som kräver uppmärksamhet hela tiden, hon är hur go som helst såklart, men Jenny blir jätte frustrerad och stressad då vi inte hinner jobba. Jag tycker så synd om henne, hon behöver verkligen barnvakt dessa stunder. Jag bar omkring på V (hennes dotter) rätt mycket. Jag insåg direkt att jag aldrig skulle klara av att ha en 1 åring samtidigt som jag var gravid. Det blir alltså till att vänta några år tills att min älskling får ett syskon. Sen på kvällen fick jag vara med om något som avskräckte mig en del och ställde mig inför verkligheten att ha hand om småbarn inte alltid är en dans på rosor. Men det kommer ju med i paketet det med, man älskar ju dom små liven, de är ju ens egna små kopior.
Nog om det, nu längtar jag lika mycket efter hjärtat vårt igen. :)

Min allra första begravningsdekoration.


Jennys kistdekoration.

Allt jobb som mestadels Jenny åstadkom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar