onsdag 24 oktober 2012

Liten olycka…

Har varit hos en kompis idag och skänkt bort lite kläder som jag inte kan ha längre. Väl där så skedde det en liten olycka. Plötsligt hördes rekordmånga donnerwetters som kom ut ur lilla pyrets bakdel. Väntade kanske 5 minuter med att byta, ifall det skulle komma fler. Sen när jag tillslut skulle byta så fick jag en smärre chock! Det blev duschen direkt, till och med på örat hade han lyckats vifta upp lite. Han har aldrig förut blivit duschad så det var vrålskrik som gällde. Min kompis hjälpte till och han blev tillslut ren och fin.

Men, hade mamma packat ner extra kläder?? Jooodå, två par strumpor och en dregglis låg det allt i skötväskan. Gud vad jag skämdes!! Fan vilken dålig morsa jag är!! Det enda jag kunde vara lättad över var att det inte var vinter och 20 grader kallt ute. Jag fick försöka trösta en superuppriven son och linda in honom i en del av de kläder som jag hade med mig som min kompis inte ville ha.

Sen vart han glad och skrattade och sög på mammas blommiga tröja….resan hem, via pappas jobb för matinhandling, var en helt annan story. Vansinnes-skrik i ca 2 timmar. Nu har jag äntligen lyckats natta honom för andra gången ikväll. Lyckades vyssa honom till sömns i min famn, vilket aldrig gått förut. Han snyftade lääänge….min plutt.

Jag har nu lärt mig en läxa, Jag ska ALDRIG mer glömma extra kläder, minst 2 par ombyten i skötväskan ALLTID! Sen ska jag ALLTID amma ordentligt innan minsta lilla buss/tågresa. Det har jag nu lovat min älskade stackars plutt!

Nu är det bara 1 dag kvar, sen är pappa hemma i 4 hela dagar i sträck! Det är lycka det!!

24 okt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar