tisdag 9 oktober 2012

Tid för blommor!

Har fått pyssla med lite blommor här hemma de senaste dagarna =) Som jag älskar att göra! Nedan är resultaten. Första collaget är Ceropegia Woodii Hjärtan på tråd som jag planterat som ska klättra på hjärtformade spaljeér. Har även dekorerat med lila sisal som även skyddar växten mot avdunstning och håller sig på så sätt fuktig längre. Blev mycket nöjd med resultatet!

Collage nummer två är faktiskt en brudorkidée som jag äntligen har lyckats få att blomma om! Precis innan Mikkel föddes så kom det en liten liten stängel, den var kanske bara 5 cm lång. Nu 2 ½ månad senare så har den 5 utslagna blommor!! Helt otroligt vad snabbt det kan gå. Den har varit vilande jätte länge, säkert ett år.

Det tredje collaget är på två Spathiphyllum wallisii Fredskalla som jag fick adoptera av pappa och Irene. Jag har köpt två höga krukor till dom så de kommer upp lite. Tycker det är snyggt!




Har även köpt hem två nya Anthurium Flamingoblommor.


Och idag kära läsare, så blev jag även med ny dator. Äntligen!!
Nu kan jag slänga ut min tickande bomb som låter som en jetmotor och krånglar hela tiden. Den är så jäkla varm så man knappt kan sitta vid den en längre stund! Ajöss med den skiten haha...
Det blev denna, en Dell Inspiron. PS elements ingick, bra RAM minne och hårddisk samt mycket bra högtalare.

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt :) Gillade den första jätte mycket :)

    SvaraRadera
  2. Hej

    Stort tillykke (grattis) med din nye Inspiron.

    Det er rigtig dejligt at høre, at du er så glad for den. Vi håber du får meget glæde af den i fremtiden.

    Hav en bra dag.

    Med venlig hilsen

    Karina Hansen
    Dell | Social Media & Communities Professional
    Følg os på Twitter: @DellLyssnar

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Tack snälla :) det är det bästa jag vet! Är utbildad träddgårdsingenjör och har eget :)

      Radera