lördag 7 juli 2012

Egentid


Bild från midsommar
Nu är Tomas på Pearl Jam och jag har lite egentid, ganska skönt. Gick upp ganska sent idag pga en riktig usel nattsömn. Vi monterade äntligen ihop spjälsängen, yes, nu är den klarmålad, hehe tog bara typ 2 månader! Den skavdes lite när vi skulle lägga i madrassbotten så jag får kladda på lite färg. Sedan är spjälsängskyddet som vi fått ej gjort för en sådan här gammal modell, så jag måste sy på lite fler band så den hänger ordentligt. Men vad mysigt det ser ut, vill nästan krypa ner själv :) Hjärtat kommer ju sova i vaggan första tiden, men ville bädda upp sängen för att se hur de såg ut. Får täcka över den tills dess så den inte blir dammig. Sött påslakan va?? Ikea :) Ska möjligtvis även skaffa nån fin stans eller border att pryda kortsidorna med, återkommer.


Tänkte om man skulle kunna ha origami figurer i babymobilen, så jag försökte mig på några stycken igår. En trana fick jag iaf till, men svanen och lejonet jag gjorde slängde jag uppgivet tillslut långt ifrån mig, nä, det blir nog en kort tripp till Skansen akvariet iaf!


Annars har det inte hänt så mycket, har sovit idag mellan 18.30-21.30, men det var grabbfest utanför så det tog ett tag innan jag somnade. Idag är det 20 dagar kvar till BF, Shit, minns när det var 100 dagar kvar och vi vart så glada över det. Han rör sig extremt mycket och jag har mensvärk väldigt ofta, men tror ändå det dröjer ett tag till. I går fredag så gick vi in i vecka 38, vilket innebär att han är "klar", alla organ är färdigutvecklade och nu ligger han mest och lägger på sig mer fett och jäser. Och vi väntar, och väntar, och väntar...men det är lugnt, jag har massor jag vill hinna med....
Fram till igår var jag s.k. "underburen" och om jag går över vecka 42 är jag s.k. "överburen". Så nu är vi inne i perioden då han kan komma typ närsomhelst och det inte kommer vara FÖR tidigt, utan normalt.

Pregnant Cheetah
Nä nu ska jag plocka ur diskmaskinen och bädda rent, sen kanske äta nåt.

Hallå där nere!?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar