tisdag 10 juli 2012

MVC och Skansen

Är sååå stolt över mig själv idag!! Har gått och gått och gått i flera timmar på Skansen. Vi var hos barnmorskan vid 11.00, sen åkte vi direkt in till stan och kom inte hem förrän kl 17.00. Nu har vi ätit Tomas goda Spagetti Carbonara och sitter bara och slappar i soffan efter en tuff dag.

Hos MVC gick allt strålande som vanligt, BM var mycket piggare och alertare idag, tyckte både jag och Tomas, vilket var skönt då hon har varit lite mähäig hittills. Men nu tog hon egna initiativ och visade på engagemang. Vi gjorde de vanliga mätningarna och jag fortsätter att följa kurvan exakt och älsklingens hjärta slog i 140 slag i minuten. Som vanligt helt underbart att höra de små slagen. Igår rörde han sig inte så mycket så jag vart på gränsen till lite orolig, men sen när vi skulle sova, jo då satte han igång minsann hehe, kanske det var chokladen med allt socker som jag tryckte i mig som fick igång honom :) Men i och med att det blir trängre och trängre där inne så är rörelserna mer annorlunda från förr.
Jag hade ju inte gått upp så mycket i vikt i början, typ endast 3-4 kg men nu hade jag spurtat haha, + 12 kg väger vi nu :) Känns skönt!

I slutet av besöket fick vi även lov att gå in i ett rum där det stod en skylt med ultraljud på dörren =) Vi blev överlyckliga, skulle vi få se hjärtat igen??? Det var inte en lika stor apparat som de hade första gången men en lite mindre. Vi skulle dubbelkolla så att han verkligen har fixerat sig. Vi såg huvudet direkt! =) Vilket var helt magiskt!! Shit, har jag det där stora huvudet mellan bena, vart då lixom haha?? Sen fick vi även se hur hjärtat jobbade samt ryggraden. Så vi gick från MVC med breda leenden!! Allt var definitivt som det skulle!!

Tomas fick lyssna i tratten :)


Är på jakt efter ett skötunderlägg som man brukar få med sig i de där apdyra skötväskorna som man kan köpa. Nu har ju vi bara köpt en vanlig axelväska från Stadium så vi saknar själva underlägget som man behöver när man ska byta blöja ute på stan. Jag googlar och googlar, men hittar inga snygga, det ska ju vara med plast på så de lätta går att skölja/torka av. Nån som har nåt tips på vart jag kan hitta ett sådant??
Vi kikade i leksaksbutiken men där hade de bara nån slags  vit plastad frotté.

På Skansen var det redan vid 13-tiden fullt med folk som hade belägrat sig inför allsång på skansen, helt sjukt! Varje gång vi är där på sommaren så lyckas vi av nån outgrundlig anledning alltid pricka in tisdagar. Haha...
Vi gick runt lite till lill-skansen, åt våfflor med grädde och sylt och spanade in påfåglarna och alla andra fåglar för den delen som ej gick att undvika. Det sötaste var ändå de toksöta ekorrarna som stegrade med tassarna ihop vid mandelståndet för att få smaka. Jag smälte!! Vi såg även vargarna, getterna, vildsvinen och och tro det eller ej men Järven!!! Det var t.o.m 2 av dom, de måste vara utbytta eller nyinköpta istället från de förra som ingen levande nånsin har sett. Det var stort!












Vi sprang även på lite kändisar, Charlotte Perrelli, Magnus Carlsson och Jessica Andersson, de skulle väl uppträda på allsången antar jag. Vi orkade inte gå in på akvariet, så mycket folk samt att jag var dödstrött, men vi hittade det vi kom till Skansen för att köpa iaf!!

Hmm undrar ni, vad ska ni med dessa till?? Det får ni allt se imorgon! =)








4 kommentarer:

  1. Tips Sara på skötunderlägg är Liberos engångsunderlägg som finns överallt där de säljs blöjor. Har jag haft till alla mina 3, och det är ganska bra. Dels är inte alltid alla skötbord rena och fräscha ute på stan, och dels så kan användaren få för sig att både göra nr 1 och 2 på det allt som oftast. Då är det skönt att bara kunna slänga det utan att behöva släpa hem ett stinkande skötunderlägg och att slippa vara utan vid nästa blöjbyte innan man kommit hem...

    -Maria på Ökenstjärnan

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Maria! Har precis beställt 2 stycken nu på nätet. Men man torkar väl av de direkt med tvättservetter efter bytet?
    Oj, har ni 3 barn nu? Va kul!! Viktor och ??

    SvaraRadera
  3. De finns även att köpa i mataffären, bredvid blöjorna ;)Har det hänt en olycka på de så slänger man de, annars är de bara att använda flera ggr. Går inte riktigt att torka av..

    Annars finns ett smart kit från willwin, med avtorkningsbar skötdyna. http://shop.willvin.se/skotvaskor/willvin-tillbehor/ Mkt smart om man har en skötväska som inte är en skötväska :)

    Kram Angelica

    SvaraRadera
  4. Det är säkert jätte bra med engångsskydd, men det blir dyrt i längden och jag tycker det är mer praktiskt att ha en i vax/plast som man kan använda flera gånger och bara torka av. Nu har vi köpt två sådana här http://www.smattochsnyggt.se/onomak-skotbordsunderlagg.
    Tomas bror som nyss har fått barn hade en liknande av avtorkninsgbar plast och det såg ut att vara så praktiskt. Men tack för tipset!! Konstigt att det inte säljs fler sådana, de vi beställde av var en kvinna som själv letat efter något liknande och när hon inte hittade det så sydde hon upp massa egna och började sälja. Smart tjej!

    SvaraRadera