torsdag 5 juli 2012

Gissningar

Nu sitter vi på KS igen, vilket vi även gjorde i måndags. Nej det är inte dags ännu, är här med min stora älskling. Han har haft så ont i ryggen och i magen och i huvudet sen i måndags, då han även haft lite feber. Vi tror att det är något med hans njurar då dessa värden var på max både i måndags och nu. Vi väntar nu på ännu mera provsvar och han har fått dropp för att se hur värdena ökar eller minskar. Tror inte det är nå farligt men vi vill veta vad det är, för jobba kan han inte. Stackars min älskling, hoppas vi får nån diagnos denna gången och nån medicin. Alla tror ju att det är jag som är patienten hela tiden hehe men icke ännu.. 22 dagar kvar till BF, vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Annars har vi bara varit hemma då han varit dålig hela veckan. Börjar klättra lite på väggarna samtidigt som det är skönt att vara ledig. Men jag hittar nog på saker, ska måla klart den förbenade spjälsängen, börja sy lite saker som behöver fixas, göra rent kylskåpet, hitta saker att hänga i min egengjorda babymobil (har ni tips så hojta gärna till), sy ett skynke med fickor som ska hänga vid skötplatsen.

Igår var två polacker hos oss och kollade läget, vi har ju en hel del saker som behöver fixas. De ska sätta upp den stora hyllan som rasade i garderoben, sätta upp ett högskåp i badrummet, sätta upp en ny rullgardin i sovrummet samt lite småfix. Detta kommer göra att vi får bort en massa saker som står i vägen överallt. På måndag kommer dom :) sen har vi även beställt ett balkongskydd för mycket dyra pengar, men det är det värt så man får lite privacy när man ska sitta på balkongen och amma i sommar. Fixade ordning lite där igår, rensade bland alla miljoner krukor, torkade av och la ut dynorna. Det kommer bli mysigt när allt är klart! Dock så har vi ju bara morgonsol, men då lär man ju vara uppe i framtiden så man kan lapa i sig lite av solen iaf!

Nu har folk börjat gissa vilka datum som hjärtat kan vilja ploppa ut. Kom med era gissningar så uppdaterar jag listan :)

Elisabet (farmor) 20 juli
Hasse (farfar) 21 juli
Johanna (moster) 21 juli
Annika (faster) 22 juli
Lasse (morfar) 22 juli
Monica (mormor) 23 juli
Lina (farbrors fru) 24 juli
Tomas (pappa) 31 juli

Spännande tider!!!

Nedan bild är på min stackars älskling här och nu på sjukhuset och på min sjukt äckliga uppsvullna gravidfot haha ser ut som ett krigsoffer!

3 kommentarer:

  1. Men herrejusus hur ser din fot ut. Stackare o stackars Thomas.
    Ja, vad ska ja gissa, Jag tror ju att du kommer att få före den 27 juli. Jag börjar min semester den 20 juli senat kl 16.27...sååå.....ja ska jag dra till med den måndagen den 23 juli, ha ha ha

    SvaraRadera
  2. UPS glömde skriva att det var från mamma (anonym)

    SvaraRadera
  3. Tror på den 22 juli eftersom de flesta brukar få för tidigt!!
    Pappa

    SvaraRadera