torsdag 12 juli 2012

Fiffiga mamman!!


Här är resultatet!! 

Ni minns kanske att jag för några månader sedan började med ett projekt och i tisdags var vi på Skansen för att köpa det sista till det. Jag har gjort en egen babymobil, nästan från grunden. Det jag köpt är en ring i stål, vitt sidenband, klämmor och en massa blå rosetter från Panduro. Fiskelina och sugproppar för att fästa allt med.
Ganska så nöjd faktiskt, problemet är bara att få den att sitta uppe med sugproppen, har klistrat fast den med Karlssons klister men då det ej finns någon tyngd så att den kan torka ordentligt så har jag även använt mig av klämmor som man fäster ihop trådbackar med från IKEA. Man måste vara fiffig!
Sen kan vi närsomhelst byta ut djuren mot vad vi vill då det bara är att fästa med klämmor. Funderar på att sätta i några glimrande plaststenar eller liknande också som kan fånga hjärtats uppmärksamhet.
De djur som hänger där nu är en rosa bläckfisk, en brun fladdermus, en söt pingvin, en blå rocka och en söt liten vit tiger i mitten.

Så nu är sköthörnan i badrummet nästan färdig, ska fixa en till sak om jag hinner ;)
I de snygga korgarna vi köpt har vi allt vi behöver från blöjor och krämer till nappar, termometer och näsug haha..

Polackerna var äntligen här igår och fixade allt som har legat i veckor nu. Det är så skönt, kan knappt beskriva det med ord, åh de är så duktiga på vad de gör med för en mycket billig peng.
De som gjorts är att sätta upp den stora hyllan i garderoben som rasade för oss för 1 månad sen. Vi har haft alla "häng"-kläder i flyttlådor i vardagsrummet med allt annat som fanns på hyllan. De har även fixat upp vår nya rullgardin som gick sönder, satt upp det vita högskåpet i badrummet (som skulle borras upp i kaklet), de filade ner ett par ordentliga superskruvar i taket där förra ägaren haft en stång för tv:n, sedan kollade de runt och hjälpte oss med lite småsaker. 
Hela kvällen igår fixade vi här hemma, ställde i ordning saker och jag fick äntligen ordna med mina små korgar som jag köpt till högskåpet med massa smink, nagellack, skönhetsprodukter. Vi fick även undan städsakerna i skåpet. Sköönt!!

Sakta men säkert växer ett beboeligt hem fram!!


Nu är det bara storstädandet kvar, som vi ska ta oss an imorgon. Sen är hjärtat mer än välkommen till oss!!!
Ska koppla av med lite glass på balkongen nu, sen vila lite, så får vi se om jag kanske hinner smygbörja med städningen redan ikväll :)

4 kommentarer:

  1. Va piffig du är jag är stolt över dig. Det ser mycket fint ut speciellt mobilen och va skönt att ni fick dit hantverkarna.
    Kram Pa

    SvaraRadera
  2. Hihi tack pappsen!! Ja nu är allt nästan klart =) De var superduktiga!!

    SvaraRadera
  3. Va bra allt verkade bli och skönt att ni hann klart allt i tid. Du är verkligen piffig av dig!

    Kram, tante Lina ;)

    SvaraRadera
  4. Tack Lina!! =) Vi ses ikväll.
    Kram

    SvaraRadera