måndag 3 september 2012

Besök!

Nu ligger Mikkel här på soffan mellan oss, nybadad! Han är så fin och alldeles lockig. Första gången som han inte vart arg när vi badade honom, han såg ut att gilla det :)

Igår hade vi tre besök och han var jätte gnällig på förmiddagen och en bit in på eftermiddagen, under de två första besöken. Men när klockan började närma sig 15 så blev han som förbytt, jätte lugn, nyfiken och glad. Helt otroligt, som svart och vitt. De som var och hälsade på var en kompis med sin kille som bor i Tyskland som var här på semester, sedan Tomas kompis som bor nästan granne med oss. Sedan kom två kompisar till oss med deras lilla dotter på 2 år. Vi fick jätte fina presenter från de sistnämnda, söta jeans och två hoodies :) som han ska få växa i.






















Superfina presenter!!
Igår natt fick jag i princip ligga på min armbåge och amma Mikkel då han var jätte sprattlig och jag hade svårt att få in bröstet. Detta gjorde att jag vaknade på morgonen med världens nackspärr! Hur ska jag nu klara av detta?? Han är dessutom inne i någon gnäll -och klängperiod då vi måste bära runt på honom hela tiden om han ska vara någotsånär nöjd. Jag tog ett par varma duschar och fick massage av Tomas så idag har det känts mycket bättre. Var först rädd att Tomas skulle behöva stanna hemma från jobbet idag men det gick bra ändå.

Idag drog vi oss i sängen till kl 9.30, vilket innebär att han vaknar och gnyr, skriker och jag ammar honom liggandes och sen somnar vi om och så om igen tills han verkligen inte vill ligga kvar längre. Vi gick upp och han var som vanligt på morgonen glad och nöjd efter morgonamningen. Han skrattar och ler och sitter i sin babysitter medan jag får äta frukost. Precis när jag är klar så börjar han bli otålig, bra timing! :) Sedan efter ytterligare en amning som funkade bra, så bestämde vi oss för att gå en promenad då han somnade. Sms:ade granntjejen och frågade om hon ville med. Vi var ute i ca 45 minuter, jätte trevligt!! Underbart med sällskap. Mikkel var vaken nästan hela promenaden och blev lite gnällig i slutet. Jag ammade honom igen väl hemma vilket gick förvånansvärt bra och sedan stack vi igen, den här gången till Solna Centrum. Skulle köpa mer miniform, amningste och en Dr. Brown nappflaska som jag fått rekommenderat av en kompis. Denna är bra då bebisen inte sväljer lika mycket luft. (Vi testade den ikväll och han tog den jätte bra, hoppas det håller i sig.)

Redan på bussen så började Mikkel protestera men sedan somnade han till ett kort tag. Tyvärr höll det sig inte länge då han vaknade och gallskrek så jag fick gå upp till BVC och byta på honom och amma i deras amningsrum, väldigt bekvämt att de har det. Sedan somnade han vid bröstet och jag skulle gå ner till centrum igen men han vaknade till precis när jag lagt honom i vagnen :( Det var bara att traska in i amningsrummet igen. Sedan kom Tomas dit vid 15 tiden då han slutat jobbet. Vi åkte hem men på vägen till bussen så vart det kört igen och vi försökte trösta och trösta honom men det var nästan lönlöst. Han skrek på bussen med så jag fick ta upp honom även fast jag inte gillar det då de kör som idioter. Väl hemma var det amning igen och försöka få honom att sova. Övertrött liten krabat. Vissa dagar sover han knappt nåt alls, endast 10 minutersperioder och andra dagar sover han nästan hela dagen.

Trött älskling på Bvc

Ikväll har han varit rätt så skrikig men inget vi inte kunnat hantera.
Bra dag förutom det på bussen då hehe, men nu har vi testat på det med ;)

I lördags var vi till Mikkels farmor och farfar på middag samt så skulle vi få lite avlastning och sova. Jag sov ca 3 timmar medan farmor var ute på promenad med Mikkel i Babybjörnen =)

Mikkels farmor med lill-pandan

Imorn blir det besök hos farbror doktorn för att undersöka om vår lilla älskling har kolik eller outvecklade tarmar eller vad det nu är stackarn lider av. Vi har köpt fisventiler också som vi testat, vilket funkade rätt så bra, men snordyra var dom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar