tisdag 18 september 2012

Ny utveckling i helgen??

Helgen i Gävle går till historien med flest sovtimmar i Mikkels snart 2 månader långa liv. Man kunde i princip göra vad som helst med honom utan att han vaknade. Tror bara han var vaken i snitt 3 timmar per dag! Skönt skulle de flesta väl säga men jag tyckte det var rätt konstigt som vanligt. Sen var det ju lite synd då vi äntligen kommit iväg för att visa upp vår prins. Men lite av hans fina havsblå ögon fick de iallafall se :)

Vi kom inte upp förrän vid 8 tiden på fredagskvällen och då hade mormor redan hunnit lägga sig, fast med tv:n på. Hon blev verkligen genuint glad och otroligt överraskad :) hon fick hålla honom fast han sov genom hela besöket. Vi var bara där en snabbis då vi skulle hem till min moster där vi skulle bo och äta en sen middag.

Vi skulle få sova i en smal supermjuk säng. Så när jag skulle amma så rullade han på mig hela tiden. Tillslut fick vi lov att lägga honom i liggdelen till vagnen bredvid sängen. Jag anade det värsta, men tro det eller ej...han somnade och SOV där även i 3 timmar. Jag hade bullat upp ordentligt med filtar och kuddar, det var nog det som gjorde susen. Efter första matningen så fick han ligga hos oss iallafall. Men att ligga i vagndelen klarade han hela två nätter. Mamma och pappa är så stolta!
Mosters man matar, kusin och kusinbarn håller och han somnar i mosters famn..

På lördagen åkte vi återigen upp till mormor, den här gången var han lite mer vaken som tur var. Mormor var helt frälst i honom. Han somnade till och med på hennes säng så sött och sov i mer än 1 timme medan vi spelade Yatzy med mormor :)

Sen bar det av till Bomhus och ena min kusin med familj. De bjöd på gofika och Mikkel var rätt så lugn, lite skrikig men efter lite mat så somnade han så sött i mammas kusins famn :) Efter detta fortsatte bebisturnén tillbaka till min moster för middag, då var även min andra kusin där med 4 av sina barn. Så då fick hon hålla medan vi åt mat =) Hon har ju 6 barn så det kändes väldigt tryggt hehe..
Kusin och kusinbarn håller och go-fika!

Kusin håller och en bild på vår familj!

På söndagen så var vi förbi mitt ena kusinbarn och hälsade på och sedan åkte vi vidare ut till Valbo för att hälsa på Anna, Micke och lille Ossian. Glömde fota =(( De bjöd även dom på gofika och vi fick även presenter :) En skallra och två dregglisar. Jätte tack!! Sen somnade Mikkel vid fikabordet och sov i säkert 3 timmar...

Vi avslutade Gävle turnén med ett snabbt besök hos mormor igen och sen hem till moster för att få en färdsmörgås för att sen fortsätta hem mot Stockholm. Han sov hela vägen bortsett från några gnyningar.

Efter denna händelsrika helg så känner jag en mycket lugnare och harmonisk Mikkel. Det måste vara en ny utvecklingsfas som visat sig och jag älskar den verkligen!!

Men sen igår så var det en tuff kväll igen, tror han var hungrig och jag hade för lite mjölk. Han vägrar ju ta ersättningen utan mjölkproteinet. Dock så antar vi att han tog ut sig så pass under denna kväll, för sedan sov han från klockan 21.20 till 02.10..Nästan hela 5 timmar, gott folk, 5 TIMMAR!!!!! I VAGGAN!!!

Förstår ni den totala lyckan?? =)

Igår var vi och "hämtade" pappa på jobbet :)
Hej hej pappa!


Idag har vi besökt Maria och hennes Simon i Skarpnäck. Mycket bebisprat blev det :) Fika och utbyte av erfarenheter. Jag testade även en bärsjal gjord av bambu. Där låg han i vagg-läge vilket han inte gillade så mycket. Testade även en bumbostol som Mikkel kan träna sin nacke i vilket inte beslastar resten av hans kropp. Den var jätte bra men man kan ju inte köpa allt man ser =/
Mikkel testar bumbo, sover i vagnen på väg och mamma och son bild på tuben hem då han vägrade ligga i vagnen ^^


6 kommentarer:

  1. Det var så roligt att träffa er! Hoppas den positiva utvecklingen håller i sig! /Anna

    SvaraRadera
  2. Det var superkul att ses tycker vi med :) Å tack för presenterna! Ja vi håller tummarna, han sov 5 timmar inatt med =)

    SvaraRadera
  3. Hahah shit har lillgrabben Converse?? Jaja,allt är bättre än pappas otäcka halsduk :) :) Va skönt att det gick så bra med honom i helgen...

    SvaraRadera
  4. Tack för en mysig dag!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina fotocollage du gjort.
    Hi hi, va söt han är i sin randiga mössa som står rätt upp!
    Ja det var verkligen en turne i Gävle vill jag lova. Nu har alla sett lilla plutten.
    Jag ska ut någon dag nästa vecka o handla lite saker till prinsen. Nu vet jag ju inte riktigt vad han redan har, men det får ordna sig. Kramar mamma

    SvaraRadera
  6. Åhh vad spännande =) Ja en riktig liten rumpnisse ;)kramar

    SvaraRadera